Problemen met smeltbad/las bij autogeen lassen

Auteur Topic: Problemen met smeltbad/las bij autogeen lassen  (gelezen 4975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Remmie

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 42
Problemen met smeltbad/las bij autogeen lassen
« Gepost op: 11 april 2010, 16:30:42 »
Hallo mensen,

Ik zoek een oplossing voor het volgende probleem:
bij het autogeen lassen heb ik een 'vreemd' smeltbad. Het vloeit niet mooi uit maar bruist een beetje. Het eindresultaat ziet er bijna een beetje uit als je mig last zonder gas, dus onregelmatig putten en gaten. In tegen stelling tot TIG lassen waarij ik een perfect smeltbad heb en vervolgens dan ook een perfecte las. Ik las met een Cloor menger met nr. 3 brander, staal. 0,4 bar Acyteleen en 4 bar O2. Lasoppervlak is schoon en ontvet. Lasdraad diam 3.
Ik ga ervan uit dat mijn mengverhouding gas goed is omdat ik een mooie ronde kegel heb en het smeltbad niet 'ploft'.
Ik heb overigens weinig ervaring met autogeen lassen.
Wie weet raad?

Groet,  Remco
Groet,  Remmie

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 15 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.