Absoluut beginnersvraagje: compatibiliteit Lorch toorts

Auteur Topic: Absoluut beginnersvraagje: compatibiliteit Lorch toorts  (gelezen 318 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline beginner

  • Forum lid
  • Berichten: 1
Absoluut beginnersvraagje: compatibiliteit Lorch toorts
« Gepost op: 21 maart 2024, 09:28:41 »
Een absoluut beginnersvraagje.

Ik heb recent een Lorch Handytich 180 DC control pro aangeschaft. Voorheen heb ik enkel met electrode gelast met een toestel waar ik geen toegang meer toe heb. Nu dus de Handytich gekocht, in eerste instantie om een paar herstelwerkzaamheden in en rond de woning uit te voeren met electrode; maar ik zou ook heel graag proberen met de Tig aan de slag te gaan.

Bij het toestel zit een Tig toorts van Lorch zelf (ongeveer dezelfde als gebruikt werd bij de test met de AC/DC handytich elders op dit forum).  Het is een type 17 luchtgekoelde toorts. De aansluiting op de machine is wat speciaal denk ik: gas loopt door het midden van de connectie op de inverter, de rest van de communicatie met het toestel gebeurt door een kleine minijack vooraan de machine (niet via een meerpinsconnector zoals je meestal ziet). Bij de toorts zit niets van onderdelen (spantangen, gasdifuser, toortscap achteraan, gaslensen).

Vandaar mijn vraag: zijn deze onderdelen universeel en uitwisselbaar met toortsen van andere merken zoals mulax, binzel... dingen die je courant op de webshops vindt, Is een toorts 17 compatibel met alle andere merken of kan de schroefdraad en de diameter van de onderdelen verschillen?

Alvast bedankt voor de hulp...
.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything