Toortsstand MIG/MAG (tot welke hoek mag men gaan?)

Auteur Topic: Toortsstand MIG/MAG (tot welke hoek mag men gaan?)  (gelezen 436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kebab

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Toortsstand MIG/MAG (tot welke hoek mag men gaan?)
« Gepost op: 30 maart 2020, 11:36:18 »
Hallo,

Ik ben zojuist nieuw op het forum en heb allereerst de zoekfunctie gebruikt, echter kon ik niet vinden wat ik zocht vandaar dat ik een topic aanmaak.

Ik zou graag willen weten wat de toortstand maximaal zou mogen zijn om een kwalitatief juiste las te maken met MIG/MAG principe. Deels hangt dit natuurlijk van de voorschriften af: materiaal, soort las, welke hoogte, parameters etc. etc.

Het gaat bij mij om staal S355, gemeng gas en een onderhandse hoeklas.

Normaliter wordt dit gelast onder een hoek 45 graden en 10 graden stekend.

Mijn vraag is: Tot waar mag deze 45 graden en deze 10 graden afwijken om een goede kwalitatieve las te leggen. Is hier iets van bekend in de normeringen / vanuit de wetenschap?

 

anything