Hobby werkbank opvouwbaar aan de muur

Auteur Topic: Hobby werkbank opvouwbaar aan de muur  (gelezen 2549 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lex_Michdelas

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 23
    • Solderen
Hobby werkbank opvouwbaar aan de muur
« Gepost op: 18 april 2018, 12:57:35 »
Uiteraard kan de 30mm dikke eik ook vervangen worden door een stalen blad, maar dat had ik niet op voorraad. Het zou ook een behoorlijk gewicht worden op die manier, deze plank is al een behoorlijke. In de toekomst wil ik misschien nog gasveren eronder maken om het omhoog tillen gemakkelijker te maken (als er een stalen blad op zit van 15mm is het noodzakelijk denk ik) of misschien zelfs automatisch. Ik heb nog gasveren liggen die ik van een oude zonnehemel heb gehaald die naar het oud ijzer ging (500N), maar ik vind het vooralsnog niet nodig.

Om te voorkomen dat je hem per ongeluk dicht stoot zit er een beveiliging bij 1 "poot". Deze was niet geheel op maat, dus om het op maat te maken heb ik hem eerst moeten afslijpen. Daarna was hij te dun, dus kon ik er weer een laag op lassen. Uiteindelijk werkt het perfect samen met de "stopjes". Loctite op alle stukken draad, maar NIET TEVEEL! Vooral bij die kleintjes met kruiskop niet...

De "lastafel" (lees: het plaatje 5mm dat lang niet dik genoeg is, maar ik had het liggen en niet gebruiken is zonde) links krijgt hetzelfde systeem, maar dan met poten die over elkaar zitten als ze zijn ingeklapt. Misschien dat ik er een dikkere plaat op ga leggen als het mij genoeg irriteert dat het te dun is. Grotere projecten kan ik toch niet in een volle garage hanteren, dus die las ik dan wel ergens anders.

Zoals misschien al duidelijk was, alles is gedaan met spullen die ik had rondslingeren. Dat is ook het antwoord op de vragen "Waarom geen zeskantbouten?", "Waarom RVS en gewoon staal door elkaar?", "Waarom ...?". Maar je mag gerust opmerkingen plaatsen waar iedereen iets van kan leren natuurlijk. Ben ik iets vergeten...?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything