Johan82

Auteur Topic: Johan82  (gelezen 2117 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Johan82

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 27
Johan82
« Gepost op: 22 januari 2018, 16:19:57 »
Ik ben Johan, 35 jaar en (ux)designer van beroep. Ik zit dus de hele dag in een kantoor plaatjes te maken, maar in mijn vrije tijd ben ik meestal in mijn garage te vinden waar ik voornamelijk aan auto's werk. Ik heb een Mini Cooper Works en een Volvo 245. De Mini is een daily, de Volvo een project auto waar ik het een en ander aan verbouwd heb.

Inmiddels heb ik al een tijdje een fijn TIG apparaat (een ESAB CaddyTig) nadat ik een tijdje MIG heb gelast. Ik gebruik het apparaat zoals ik hem gekocht heb, maar wil nu graag bijvoorbeeld een andere toorts aanschaffen en gezien ik puur hobbymatig las is het internet mijn informatiebron. Ook ben ik een nieuwe werkbank aan het bouwen en een uitgebreide laskar en daar kan ik wel wat tips en advies van doorgewinterde lassers bij gebruiken. Vandaar dat ik me aangemeld heb op dit forum.

Daarnaast probeer ik ook wat te verspanen en ben ik "in de leer" bij iemand die bij mij in de buurt woont en beschikt over een werkplaats met draaibank, freesmachines, cnc frees, etc. Hij bouwt al tientallen jaren voornamelijk motorblokken en versnellingsbakken voor tweewielers en is een goede leermeester voor mij.

Een voorbeeld van één van mijn lassen:
Commentaar van de moderator Foto's opgehaald en geplaatst, bij voorkeur graag op onze server uploaden, zie voor uitleg dit topic.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything