boren in gehard staal

Auteur Topic: boren in gehard staal  (gelezen 2037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 2264
  • A je to!
boren in gehard staal
« Gepost op: 9 oktober 2016, 16:37:55 »
ik moest van de week een paar gaten boren in gehard stalen strip ( leek wel een soort vijl ) dit waren speciale slijtplaten/gripplaten. hiervoor waren er speciaal metaal boren met widia punt gekocht. helaas braken deze bijna gelijk af.

flauw dat ik er van werd heb ik mijn gewone boren maar uit de kar gepakt, even geslepen en warrempel deze gingen er wel doorheen  ((:paniek ((:paniek ((:paniek.

ik boorde gewoon beide met een zelfde toerental en zelde qua smering. hoe kan het dat een simpel boortje er wel door heen gaat ? let wel 3 widia boren stuk gegaan en geen een simpele boor.

iemand voor in de toekomst nog wat dingen mocht zoiets weer een keer voorkomen. juist hoge toeren of lage toeren, veel druk of juist weinig.

mij is geleerd hoe harder het materiaal hoe lager de toeren en druk omhoog met veel smering

ik stond er in iedergeval van te kijken ( evenals een paar collegas )
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 19 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything