Grote kookpan lek, reparatie. Welk metaal? (Leek)

Auteur Topic: Grote kookpan lek, reparatie. Welk metaal? (Leek)  (gelezen 3608 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Denneke

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Grote kookpan lek, reparatie. Welk metaal? (Leek)
« Gepost op: 6 december 2015, 11:21:15 »
Hallo,

Mijn hobby is karpervissen. Hiervoor kook ik mijn eigen graansoorten (Mais, duivenvoer etc). Dit gaat vaak in grote getalen en dus heb ik een grote kookgelegenheid nodig. En dan één waardoor het niet in de keuken hoeft omdat ik dan problemen krijg met de vrouw haha.

Ik heb dus een grote gaspit met gasfles gekocht, de grote kookketel ontbrak waardoor ik deze voor een schamele 25 euro gekocht heb op marktplaats. Ik dacht een goede deel gemaakt te hebben maar helaas zitten er 4 gaatjes in. De verkoper is gemaild etc, maar ik wil toch proberen deze te maken. Maar hoe? Zodat het toch betaalbaar blijft, en is het uberhaupt wel te repareren?

1. Welk materiaal is dit? Ik dacht aluminium maar heb hier niet veel verstand van.
2. Buiten de 4 gaatjes zijn er niet echt plekken waar het materiaal zichtbaar dun is.
3. Binnendiameter ketel is 45cm. De gaspit is 35cm als ik me niet vergis.
4. Ik ben HTS-2000 tegen gekomen, dit zou ik als leek nog zelf kunnen repareren. Houd dit te temperatuur? Ik dacht zolang de ketel niet droogkookt het geen probleem is?
5. Ik heb geen lasmogelijkheden, voor al het laswerk zou ik anderen moeten betrekken. Opzich geen probleem maar het was juist de bedoeling dit goedkoop te regelen. Anders kan ik net zo goed een nieuwe ketel kopen.

HTS-2000:
https://www.youtube.com/embed/RCrixbXz4rc

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything