vraag over een straalcabine

Auteur Topic: vraag over een straalcabine  (gelezen 4152 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline retep

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 63
vraag over een straalcabine
« Gepost op: 11 maart 2014, 22:15:11 »
Ik heb zelf een mooie straalcabine gemaakt,  alleen ben ik minder tevreden over het straal pistool van van cranenbroek, want die doet het maar erg matig en staat de aanvoerslang te klapperen.
Er zit een stuk slang en een buisje bij dat je in het straalmiddel moet steken, maar dat werkte al meteen niet, dus heb ik een koperen leiding gekocht, die in een V vorm gebogen,
en onder in de punt van de V vorm 2 gaten geboord, en dat zo in de opvangtrechter gezet. Dan het ene uitstekende uiteinde de slang voor de aanvoer erop en de andere kant gewoon open om zo
lucht aan te trekken terwijl het straalmiddel dan onder in de 2 gaten meegezogen word, en dat had ik bij een andere cabine zo gezien, en dat werkt bij mij nu ook, maar toch erg matig,
en dat terwijl ik er toch 10 bar op heb staan, en 6 bar eigenlijk al genoeg zou moeten zijn, maar het straalmiddel blijft maar matig komen.
Ook zitten er een paar extra mondstukken bij het pistool, waarvan een met een grotere diameter, maar ook dat haalt niet veel uit, dus heeft iemand een beter idee of pistool en/of manier
van aanzuigen?
Hierbij nog even een tekening van hoe ik het gemaakt heb, en een paar foto's van de kast in aanbouw, die inmiddels klaar is en die foto's nog volgen.
De ondertafel met trechter is van RVS en heb ik ergens op de kop kunnen tikken voor maar 50 euro, en dat was meteen het goedkoopste onderdeel.

Commentaar van de moderator Foto verkleind, voor uitleg over zelf fotos verkleinen zie voor uitleg dit topic.

 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything