Welk gasflessen systeem is aan te bevelen?

Auteur Topic: Welk gasflessen systeem is aan te bevelen?  (gelezen 16912 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rob900t16s

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Welk gasflessen systeem is aan te bevelen?
« Gepost op: 20 mei 2011, 09:49:11 »
Hallo,

Ik ben bezig met de aanschaf van een lasapparaat.

Als ik de informatie tot nu toe goed begrepen heb zijn er drie verschillende "eigendomssystemen" voor de gasflessen:

1) de eigendomscylinder die je eenmalig koopt en naar de leverancier brengt voor hervulling; je hebt een eigen cylinder en bent zelf verantwoordelijk voor keuring
2) koop-ruilsysteem; eenmalige aankoop van de cylinder. Als de cylinder leeg is breng je hem naar je leverancier waar je hem omruilt voor een volle (tegen betaling van vulling uiteraard); je bent onderdeel van een ruilsysteem waarin voor keuring wordt gezorgd.
3) huurcylinder; je betaalt een vast bedrag per jaar of maand. Bij een lege cylinder kan deze worden omgeruild voor een volle (ook weer tegen  betaling van de vulling).

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor optie 2 gaan. Wat is het voordeel van optie 3 eigenlijk? Bij optie 2 betaal ik maar een keer een vast bedrag, bij een huurfles moet jaarlijks een bedrag betalen.....

Graag jullie commentaar!

Groeten, Robert

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 15 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.