Droogzaag voor staal, ervaringen?

Auteur Topic: Droogzaag voor staal, ervaringen?  (gelezen 6078 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klei

  • Testlid lasproducten
  • Volledig forum lid
  • ***
  • Berichten: 603
Droogzaag voor staal, ervaringen?
« Gepost op: 7 maart 2011, 20:56:08 »
Hoi,

Heb zelf een afkort-droogzaag voor stationair gebruik in de schuur staan.
Is een goedkoop ding van een bekende discount-keten die in het zuidan van het land zit, onder andere in Schijndel, Dongen, Brunssum, Budel. Had er eerst niet zulke hoge verwachtingen van, maargoed, ik heb een hekel aan slijpen dus de gok gewaagd Slijpen is vaak niet nauwkeurig, veel vonken, en vooral: schiet voor geen meter op.

Resumé:
Ding doet het inmiddels al meer dan 1 jaar meer dan boven verwachting. onderhand zijn ca. 1/3 van de zaagtanden afgebroken door een poging RVS te zagen (kan ie dus echt niet, prima, dat komt toch niet veel voor) maar ding zaagt nog steeds zonder moeite IPE 200's doormidden. Zolang hij het doet, doet ie het, er ligt al een nieuw zaagblad klaar. Voor 200 Euro inclusief zaagblad ben ik dik tevreden. Nieuw zaagblad viel een beetje tegen: 60 Euro, maar het scheelt genoeg tijd, moeite en gehannes om dat snel vergeten te zijn.


Enfin, lang verhaal, maar ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met de gewone hand-cirkelzagen van b.v. Euroboor of Jepson. (mocht de merk/typenaam niet mogen, dan lees ik het wel..)De zgn. BladeRunner. Was eerst nogal sceptisch, maar na de ervaringen met de afkortzaag geloof ik d'r wat harder in. Iemand die ervaringen heeft?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 18 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything