messing lassen

Auteur Topic: messing lassen  (gelezen 6777 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline grup

  • Forum lid
  • Berichten: 2
messing lassen
« Gepost op: 21 oktober 2010, 18:29:22 »
Mijn naam is Marten.
Ik werk veel met brons en messing.
Ik las messing met MIG en een Bronslasdraad Reonlas MIG322. Het lassen van messing is niet eenvoudig en ik kom vele problemen tegen. Ik ben geen vakman lasser doch kunstenaar en iemand de verbindingen netjes aan elkaar moet zien te krijgen. Ik heb nu een klus; het maken van een wereldbol in een open constructie. Dat betekent de meridianen en breedtecirkels van 15 mm. rond messing zijn gemaakt. 18 meridianen en 10 breedte cirkels, dus 180 lassen. De continenten zijn hierop bevestigd en zijn van 3 messingplaat. Dit is alles is door mij zo zuinig mogelijk gelast om er niet te veel warmte in te stoken. De opdrachtgever was niet tevreden over het laswerk en heeft de 180 verbindingen door een lasbedrijf over laten lassen. Dit bedrijf heeft het met TIG over gelast. Dit heeft tot gevolg gehad dat er door de ingebrachte  warmte het  geheel uit zijn model is gegaan. Een las specialist van heeft mij verzekerd dat het Mig lassen de enige juiste methode is. 
Wie weet hier antwoord op? 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 16 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.