even voorstellen

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline haabee

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
even voorstellen
« Gepost op: 14 mei 2010, 10:23:17 »
Even voorstellen.
Hallo ik zal me ff voorstellen, noem me maar haabee (nickname) en ik heb weinig ervaring met forums. Waar ik wel veel ervaring mee heb is lassen.  O ja m'n leeftijd is 63 jaar. Ervaringen zijn: Tig lassen alum. rvs, hoog en laag gel. koolstofstaal en titanium. Tevens autogeen lassen in  alum, staal, rvs. En hardsolderen in alum, staal, rvs, messing en koper. Laatste grote  project van mij was in 1983, Orbitaal Tig lassen van motor ophanging Fokker 50 (24 lasverbindingen in hoog gel. koolstofstaal, orbitaal met toevoegmateriaal in  voor de kenners, 5g positie). Ter illustratie: speciale "Dimetrix" lasmachine alleen voor deze toepassing koste destijds 450.000 gulden.  In mijn functie was ik ook  nauw betrokken bij het ontwerpen van lasonderdelen voor Fokker vliegtuigen.
Mijn autogene las-ervaring gaat verder terug, bij Fokker, oa lassen van motorbokken Friendship F27 mat. chr.molybdeen en aluminium ( voor het TIG tijdperk) tevens ervaring met reparatie lassen aan zweefvliegtuigen.   Ik heb 33 jaar, tot faillisement in 1996  gewerkt in de lasserij/plaat bankwerkerij  van Fokker te Schiphol en heb (had) alle RLD bevoegdheid voor vliegtuigdelen te mogen lassen.
overige ervaring: 1,5 jaar  lasproject gedaan in Koelindustrie en 10 jaar Verlichtings industrie (plw. bankwerk, lassen) In gehele carriere verwant geweest met lastechniek, waaronder ook vele lassers opgeleid in theorie en praktijk.    Momenteel sinds 1,5 jaar prepensioen. Hobbies oa restauratie oldtimers plaatwerk . in bezit van autogeen lasapp. elektrode lassen en beperkt Tig (AC DC)machine
Waarom forum lid geworden : Kan er geen genoeg van krijgen en doorgeven en uitwisselen van ervaring,  in dit zo belangrijke en mooie vakgebied.  

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything