nieuw lid !

Auteur Topic: nieuw lid !  (gelezen 1213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rotske

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
nieuw lid !
« Gepost op: 28 april 2010, 20:42:10 »
Hallo,

Even voorstellen dan maar:
Ik woon in Belgie (dendermonde), Ben van opleiding audiovisueel technicus en werk als praktijklector op de filmafdeling van Erasmushogeschool Brussel (RITS).
Ik volg momenteel al een tijdje een opleiding TIG lassen, met als doel herstellingen uit te voeren aan lichtarmaturen, statieven, gripmateriaal, dolly's...en eventueel een paar eigen creaties op
een professionele manier te kunnen verwezenlijken. (CAD-CAM en CNC snijden boeien mij ook heel erg....zalig wat je daar allemaal mee kan maken !)
Daarnaast ben ik ook gebeten door alles wat met zeilen te maken heeft en helpt het TIG lassen mij met het uitvoeren van herstellingen aan RVS en aluminium boot-onderdelen.


Ik bezit een 160 amp AC/DC TIG lastoestel met voetpedaal en heb ook een plasmasnijder (50amp, met compressor). Ik las ondertussen vrij vlot staal en RVS en ALU begint ook aardig te lukken.
Ik heb voornamelijk al geleerd dat bij TIG lassen alles moet kloppen anders lukt het niet goed. Zuivere Argon, in de lengte geslepen Tungsten, goed reinigen van het werkstuk,....en dan natuurlijk ook het fijn instellen van de lasstroom, gasnastroom tijd, up-downslope, pulsfrequentie en stroomverhouding.....

Hoe langer ik het doe, hoe meer ik besef dat lassen een ware KUNST is !

Respect voor de "harde sector" zoals ze het hier wel eens noemen.

Ik lees jullie forum vooral om bij te leren (heb zonet geleerd wat formeren betekent !)
maar ik zal in de toekomst ongetwijfeld nog wel wat vragen hebben....




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.