Info esseti tig lastoestel

Auteur Topic: Info esseti tig lastoestel  (gelezen 4317 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sturo

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Info esseti tig lastoestel
« Gepost op: 3 april 2010, 17:29:09 »
Hallo,

Een kleine 10 jaar terug heb ik een esseti thor 160 stick + slope toestel gekocht. Tot nu toe heb ik dit uitsluitend gebruikt om BMBE te lassen. Omdat ik eerstdaags inox zou moeten lassen heb ik mijn tig set uitgehaald (nog nooit gebruikt en buiten een klein testje bij aankoop toestel ook nog nooit tig gelast) en contact opgenomen met de winkel waar ik destijds dit toestel kocht om mij opnieuw initiatie te geven in het tig-lassen.  Daar is uitgekomen dat ik een toestel heb waar de HF-kaart is uitgenomen.
De verkoper zei mij dat het niet onmogelijk is om zonder HF te lassen maar als beginner bijna niet haalbaar. Dus raad hij mij aan om die kaart er alsnog te laten insteken. Een juiste prijs van dit grapje heb ik nog niet maar het beloofd niet goedkoop te worden. Ik verwacht dat dit ongeveer 750,-€ zal gaan kosten op basis van het verschil van mijn aankoopprijs en huidige verkoopprijs van een compleet toestel (verkopen wou zich gisteren niet uitspreken hierover, deed zelfs een beetje mysterieus hierover; Was vroeger een bedrijf waar er 10 mensen werkten, nu nog de eigenaar en 1 deelltijdse werknemer; precies zijn bedrijf (vrijwillig of niet) aan het afbouwen  .
Nu de vragen waar ik mee zit:

1/ Bestaat dat nog dat merk ESSETI ? Ik kan daar nauwelijks iets van vinden op het internet

2/ Klopt het dat die HF echt wenselijk is (vooral voor een beginner dan) om een beetje vlot te (leren) werken? Ik zou het tig lassen tamelijk vlug moeten onder de knie krijgen om vrij veel RVS te gaan lassen

3/ Wat denken jullie van die prijs? is dat realistisch? of zijn er andere mogelijkheden

alle info is welkom

alvast bedankt voor de moeite

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.