ZZP-lasser (MAG-gecertificeerd) op weg naar offshore")

Auteur Topic: ZZP-lasser (MAG-gecertificeerd) op weg naar offshore")  (gelezen 59 keer)

Offline Oleksandr

• Forum lid
ZZP-lasser (MAG-gecertificeerd) op weg naar offshore")
« Gepost op: 9 augustus 2026, 22:27:59 »
Onderwerp: ZZP-lasser (MAG-gecertificeerd) op weg naar offshore — ervaringen van collega's?
Hallo allemaal,
Ik ben Oleksandr, gecertificeerd MAG-lasser (ISO 9606-1) en VCA Basis, werkzaam als ZZP'er vanuit Leeuwarden/Friesland. Daarnaast heb ik een maritieme achtergrond als Able Seaman op olietankers (3 contracten), en ik ben nu bezig met een TIG-opleiding (NIL Niveau 2, RVS) die eind september afgerond wordt.
Ik oriënteer me op de offshore-sector (denk aan Heerema, IQIP, Allseas, Royal IHC) en wil graag horen van collega's die hier al ervaring mee hebben:
Hoe zijn jullie ervaringen met uitzendbureaus zoals Actief Techniek, GEAR Works of INTRAMAR — betrouwbaar, goede tarieven?
Is BOSIET/NOGEPA echt een harde eis bij de meeste opdrachtgevers, of kom je er soms ook zonder binnen als je sterke certificaten hebt?
Hoe verhoudt een ZZP-tarief in de offshore zich realistisch tot vast dienstverband — is de extra vrijheid het waard, gezien de onzekerheid tussen projecten?
Heeft iemand tips voor een lasser die net begint met TIG naast een bestaand MAG-certificaat — is dat een sterke combinatie voor offshore-werk, of missen er nog specifieke lascodes (ASME IX, EN 12732)?
Alvast bedankt voor jullie inzichten!
Groet,
Oleksandr

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.

anything