Hulp bij defect tig lasapparaat

Auteur Topic: Hulp bij defect tig lasapparaat  (gelezen 95 keer)

Offline sutton

• Forum lid
  • *
Hulp bij defect tig lasapparaat
« Gepost op: 26 november 2024, 22:20:44 »
Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb gepost,een goed teken natuurlijk want dan gaat alles zoals t hoort....
Maar nu heb ik dus hulp nodig bij het volgende .

Nadat mijn esab in rook was opgegaan heb ik een goedkoop tig ac/dc apparaat gekocht,voornamelijk omdat ikhet toch maar kort voor de hobby ging gebruiken.

Deze is er nu dus mee gestopt.
Het is variant op de bekende chinese wsme of wse 200,een giant tig ac/dc200p.
Ik weet dat je geluk moet hebben met dat chinese spul maar tot nu toe heb ik er zonder problemen mee kunnen lassen,zowel staal als aluminium.

Het probleem is als volgt ontstaan:
De dag er voor heb ik nog probleemloos staal gelast,daarna moest ik aluminium lassen en ben dus overgeschakeld naar ac maar bij het starten klonk de machine gelijk anders,niet dat harde gezoem maar meer een pop-pop-pop geluid.
Ik heb nog wat met de instellingen gespeeld maar kreeg t niet goed.
Toen ben ik overgeschakeld naar dc om te testen maar nu doet hij niets meer,geen geknetter geen hf geluid,geen boog.

De ventilatoren draaien
Het display werkt en als ik het voetpedaal indruk hoor ik de klep van het gas inschakelen en verandert de waarde ook in het display maar geen hf geluid of boog.

Ik heb al een andere toorts geprobeerd maar dat is het niet.

Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met reparaties van dit type of misschien iemand die een schema of meetgegevens heeft waar ik wat mee kan.

Ik heb al gezien dat er printplaten voor verkocht worden maar dan moet je wel weten welke.
zo op het eerste gezicht zie ik geen brandplekken op de printplaten.