Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 104 keer)

Offline Merlijn

• Forum lid
  • *
Even voorstellen
« Gepost op: 29 oktober 2024, 09:36:13 »
Beste forumleden,
Mijn naam is Merlijn, werktuigbouwkundige en mede-oprichter van een start-up in machinebouw, waarin we vooral werken met rvs. In die start-up hebben we niet de ambitie om een volwaardig lasbedrijf te worden, maar voor sommige productiestappen liepen we ertegenaan dat we die moeilijk konden outsourcen (ivm logistiek en aanvullende tooling), dus afgelopen voorjaar hebben we alsnog een TIG lasapparaat aangeschaft en onszelf het TIG lassen, met hulp van meer ervaren lassers, min of meer eigen gemaakt. Recent is daar een "betaalbare" laserlasmachine bijgekomen. (Europees merk met trackrecord in reguliere lasmachines maar alles made in China.) Omdat de documentatie en inhoudelijke ondersteuning vanuit zo'n B-merk soms niet heel duidelijk is en de kosten van dergelijke laserlasmachines steeds meer binnen bereik komen van serieuze hobbyisten / kleine bedrijven, leek het mij zinnig om hierover kennis te gaan uitwisselen.
Ik woon in Noord-Brabant en de lasmachines staan in onze werkplaats in (Noord-)Limburg.
Met vriendelijke groet,
Merlijn

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.