I Know Nothing ...

Auteur Topic: I Know Nothing ...  (gelezen 617 keer)

Offline klepstoter

• Forum lid
I Know Nothing ...
« Gepost op: 12 september 2024, 23:24:54 »
Hoi,

De gevleugelde uitspraak van Manuel uit Fawlty Towers is volledig terecht als men mij iets over lassen vraagt:  I Know Nothing   ;D

Al lang geleden wilde ik ermee aan de slag als hobby maar het is niet toen verder gekomen dan een cursusmiddag MIG-lassen bij een lasbedrijf op een zaterdag, heel gezellig dat wel.
En nu loop ik tegen wat problemen aan met de motorfiets en auto en wat in-huis dingen, dus we gaan er weer mee aan de slag!

Ik wil dit forum gebruiken voor lezen van gepubliceerde meningen over bijvoorbeeld de goedkopere lasmachines, bv van HBM, Lidl en Gysmi bijvoorbeeld. Als amateur moet je niet gelijk in een Rolls Royce willen rijden.
Ook weet ik niets van klemmen, lasdekens en zo. Ik heb paar uren naar ene Harry zitten te kijken die veel laswerk doet op youtube maar het gaat mij ook vooral om de details.  Bijvoorbeeld hoe kan je voorlopig zo goedkoop mogelijk beginnen. Een ijzeren lastafelplaat heb ik niet nodig om iets aan de auto te lassen maar wat heb ik wel nodig bij lassen aan een auto?
En als ik een simpel ophangframe voor een ladder wil maken, dan heb ik wel een lastafel nodig, hoe zorg ik dat ik klein kan beginnen?   

I know nothing :-)

Groet,
Rik uit Barendrecht

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.