Gaatjes in tig las

Auteur Topic: Gaatjes in tig las  (gelezen 947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline toolmaker

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Gaatjes in tig las
« Gepost op: 3 mei 2024, 14:48:21 »
Hallo,
Ik wil twee stukken 1.5mm  koolstofstaal plaat onder een hoek aan elkaar lassen , maar er ontstaan tijdens het lassen kraters/gaatjes.
ook al slijp ik dit weg, het blijft terug komen
Als ik elders op hetzelfde materiaal een rupsje las gaat dit goed,
Gebruik argon gas en de flowmeter werkt goed, ik hoor ook (genoeg )gas uit de torch stromen
Zelfs als ik zonder toevoeg materiaal wil vloeien krijg ik die kraters /soort (slak) insluiting.
Wat doe ik verkeerd?
Materiaal is 1,5mm dik
Geprobeerde amperage 35 -55 A
met gaslens / zonder gaslens
met aceton ontvet
met upslope downslope zitten experimenteren   
thx
Toolmaker

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.