Zelfbouw kip kar kiepertje

Auteur Topic: Zelfbouw kip kar kiepertje  (gelezen 1596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mestyle

  • Testlid lasproducten
  • Moderator Board
  • Volledig forum lid
  • ****
  • Berichten: 3463
  • A je to!
Zelfbouw kip kar kiepertje
« Gepost op: 21 oktober 2022, 11:20:47 »
In het topic van de houtklover al aangegeven dat volgende project al in me kop heb zitten.
Een deel van het materiaal heb ik ook al. En een deel zal nog gekocht of uit de oudijzer bak oid moeten komen.

In de familie hebben we 2 kleine trekkers. En met hydrauliek aansluiting en 1 zonder. Ook hebben we meerdere handige karren. Maar als we zand of puin halen/brengen dan moet dat toch meestal handmatig gebeuren. Idee is om de cillinder zowel handmatig te kunnen bedienen als met de aftap punten van de andere trekker

Ik heb laatst een lading koker 80x80x4 kunnen krijgen en heb nog een mooie cillinder die uitgeschoven  op 110cm zit.

Nu was mij gedachte om een oude landbouw as van een ton of 4 /5 op te scharrelen een die totaal niet breder is dan 160cm en niet te hoog. Van koker een onder frame maken en een boven frame met scharnierpunten  cillinder eronder maken. En een bak erop maken. Idee is om er max  rond de 2 kuub te komen dan zit je qua gewicht 3ton.
Geheel moet niet te groot worden maar wel groot genoeg om er gemak van te hebben. Robuust genoeg maar ook geen overkill wat niet nodig is. Geheel wordt uitgedokterd  op een a 4tje en wat info ed van het internet.

Het kan nog best even duren voor er hier daadwerkelijk  update gaat volgen van de bouw zelf. Alles hangt beetje af van of ik een geschikte as vind.

Foto is een voorbeeld van 1 waar 1 kuub in kan
domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything