Lassen lukte niet, nu hardsolderen, welk middel nodig?

Auteur Topic: Lassen lukte niet, nu hardsolderen, welk middel nodig?  (gelezen 2092 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GvbuuH

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Lassen lukte niet, nu hardsolderen, welk middel nodig?
« Gepost op: 14 oktober 2022, 16:37:16 »
Lassen lukte niet met de kleine las- en hardsoldeerset. Ik had in de verlengmoer een gat geslepen om de spleet tussen de draadeinden dicht te lassen. Maar de vlam wordt niet heet genoeg, het materiaal - M5 verzinkt - is te dik.



Er stond ook bij de specs dat het tot 2,5 kan lassen (of alleen hardsolderen?), dus logisch dat het niet lukt.

Nu wil ik de beide uiteinden tot 5 cm afslijpen tot de helft, zodat ze daar op elkaar passen. Weer afstellen dat een moer er overheen wil draaien nadat ze vastzitten. Dan hardsolderen met de kleine autogeenset. Daarna met een draadtapper eroverheen, zodat de bout er goed overheen draait.

Er komen weinig krachten op de draadeinden, het geheel gaat verticaal opgehangen worden en een moer met o.a. motortje eraan moet op en neer gaan draaien.

Nu de vraag: welk hardsoldeermiddel heb ik nodig? Bij Pr. hebben ze iets van messing gevuld met flux. Of wordt het toch iets bestellen (want ik heb het niet in huis)?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.