Bescherming tegen roest

Auteur Topic: Bescherming tegen roest  (gelezen 2003 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Plipmanjan

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 43
Bescherming tegen roest
« Gepost op: 28 maart 2023, 11:51:28 »
Beste mede-forummers,

Soms maak ik (hobbylasser) meubelstukken waar ik staal in verwerk, voornamelijk koudgewalste kokers en warmgewalste L-profielen. Toepassing is binnenshuis.
Veel van het staal blijft in het zicht. Soms willen klanten het gepoedercoat, doch meestal gaat het ze om de industriele look. In dat laatste geval behandel ik het staal met Owatrol.
Op advies van Owatrol zelf (gesproken op een beurs) breng ik eerst een dunne laag 'Rustol Owatrol Oil' aan, en als dat droog is hun kleurloze metaalvernis 'Oxid Vernis'.
De antraciete kleur van het staal wordt heel mooi geacccentueerd door de eerste laag.
Echter, ik vind het nogal veel werk. Ik vind het is lastig om het streeploos te krijgen, waar ik het beste resultaat mee krijg is een combinatie van kwast en pluisloze doek (met een roller gaat de tweede laag een beetje schuimen).

Eigenlijk ben ik op zoek naar een ander middel dat beschermt tegen roest, waar het aanbrengen van slechts één laag voldoende is en dat niet streept. Uiteraard moet het wél die industriele uitstraling krijgen.
Mijn werkplaats laat het helaas niet toe om te spuiten.

Weet iemand een alternatief?

Dank,
Philip

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.