Kleine las- en hardsoldeerklusjes autogeen, beetje ervaring, veel vragen

Auteur Topic: Kleine las- en hardsoldeerklusjes autogeen, beetje ervaring, veel vragen  (gelezen 2357 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline GvbuuH

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Dag lassers,

Ik ben Huub, geboren in 1952 en heb iets ervaring op het gebied van lassen. Een klein beetje ervaring opgedaan met autogeen - en elektrisch lassen. Autogeen lassen was 45 jaar geleden voor het laatst, elektrisch nog niet zo lang geleden. Hardsolderen heb ik vroeger op de LTS geleerd.

Dit forum heb ik opgezocht omdat ik een kleine, goedkope autogeenset heb aangeschaft en eerst van alles wil uitzoeken voordat ik ermee aan de slag ga.

De set is een keuze die in verhouding staat tot de hobby. Modelbouw voor mezelf en kleine klusjes in en om het huis. Een kostbare MIG of TIG installatie is niet aan mij besteed, afgezien van het lage budget dat ik hiervoor over heb. Hiermee denk ik meer mogelijkheden hebben dan met een elektrisch lasapparaat met elektroden.

Voordat ik vragen ga stellen, wil ik eerst wat topics doornemen en wie weet, heb ik vervolgens niets meer te vragen.  ((:edu

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.