Welke laselectrodes kopen voor mijn HBM 200ARC lasapparaat

Auteur Topic: Welke laselectrodes kopen voor mijn HBM 200ARC lasapparaat  (gelezen 2265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Omvantesmelten

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 21
Welke laselectrodes kopen voor mijn HBM 200ARC lasapparaat
« Gepost op: 17 september 2022, 20:17:19 »
Hoi allemaal,

Daar is ie dan...., mijn eerste vraag hier..

Net een HBM 200ARC Professionele Smart Welder Inverter met Digitaal Display en IGBT Technologie gekocht. Natuurlijk begrijp ik overigens dat dit niet een professioneel apparaat is hahahaha... Maar goed, dat is nu eenmaal de naam van het ding. Mijn vraag. Wat voor electrodes kan ik nu het beste kopen als ik een pakketje wil van elektrodes waar ik zo allround mogelijk mee ben? Ik vind het super fijn om alle soorten in vooraad te hebben zodat ik direct aan de slag kan wanneer ik iets wil lassen. Het is lastig te zeggen waar ik het voor ga gebruiken. Het is om dingetjes te fabriceren of aan te passen. Kan van alles zijn. Bijvoorbeeld een TV-steun of een schoefbusje aan een plaat staal lassen voor een fotostudio setup. Of een simpele constructie waar een aanrechtblaadje op kan rusten. Ik heb al gekocht:

- Telwin Rutiel Laselektroden E 6013 Ø 2,5 x 300 mm 143 Stuks
- GYS 2,5 mm RVS Electrode 10 stuks

Dit zijn de specificaties van het lasapparaat overigens:

Amperage min-max   30 - 200.
Schroefdraad aansluiting   6 mm.
Netspanning   230 Volt.
Open spanning   70 Volt.
Uitgangsspanning   28 Volt.
Inschakelduur bij 200A   60 %.
Inschakelduur bij 155A   100 %
Efficiëntie   80 %.
Isolatiesklasse   F.
Behuizingsbeschermingsklasse   IP21.
Gewicht   4,64 Kg.
Afmetingen   305 x 164 x 258 mm.

Alvast bedankt!
Martin

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.