ForumFan

Auteur Topic: ForumFan  (gelezen 2079 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bouke

  • Forum lid
  • Berichten: 4
ForumFan
« Gepost op: 24 augustus 2022, 02:42:33 »
Hallo lassers en hobbyisten!

Ik ben HWTK in de offshore (op schepen) en aan boord een jaar of 13 ervaring met af en toe een lasklusje wat dan op MMA neerkomt. Niks hoogstaands.
Helaas zijn er steeds minder metaalbewerking machines op de schepen waar ik werk omdat er steeds minder kunde en kennis is.
Voorheen was er altijd wel een draaibank, kolomboor/frees combi en uiteraard lasapparaten aan boord.
Ik was hier altijd graag mee bezig, maar daar krijg ik nu dus een stuk minder de kans voor.
Verschillende keren TIG pijplassers aan boord gehad en eens gevraagd of ik mocht proberen. Dat was nog geen succes!
Vorig jaar een TIG apparaat gekocht waar ik graag wat verder mee wil. Zoveel moois van TIG klussen voorbij zien komen op het scherm en in het eggie.
Inmiddels een werkbank en wat beugeltjes gelast voor in mijn schuur, en het lijstje van "wil ik nog eens maken" wordt steeds langer.
Nu aan het kijken voor een bandzaag maar dat is wel weer even een investering zeg. Zit nu aan een Optimum S275NV te denken maar is wel een beste bak geld voor de hobby. Wel goede ervaring mee maar moet ik nog even een nachtje over slapen.

Ookal is het op een forum vaak wat rustig de laatste jaren, omdat alles naar facebook verplaatst, is mijn ervaring met fora wel een stuk beter.
Toch wat meer ons kent ons of zo. Dat hoop ik hier ook te gaan vinden.

Mijn lasapparaat is een Jasic TIG 200 AC/DC digitaal. Zover geen klachten maar ook geen vergelijkingsmateriaal.
Masker is een Optrel Neo P550.

Heb al een paar leuke tooltjes voorbij zien komen hier zoals de ringroller waar ik vast nog wat mee ga doen.

Vriendelijke groet,

Bouke



Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything