Keuze TIG-lasapparaat

Auteur Topic: Keuze TIG-lasapparaat  (gelezen 1763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ryanandroid

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Keuze TIG-lasapparaat
« Gepost op: 20 april 2022, 15:20:07 »
Beste mensen van dit geweldige forum,

Allereerst even voorstellen,
Ik ben Ryan, afkomstig uit het mooie zuid Limburg.
Ik ben altijd al aan het sleutelen en repareren geweest van alles eigelijk (auto, brommer, apparatuur etc.)
Sinds een paar jaar is hier ook lassen bijgekomen voor de hobby.
Dit is begonnen met een 3in1 machientje van de Cranenbroeck (zelfde machientje als van ParkSide).
Prima ding, zo niks mis mee, last elektroden prima, en mig mag is ook geen probleem geweest. Nadat ik de tig-toorts hierbij had aangeschaft en hiermee geoefend beb (scratch-tig btw) is het mij duidelijk geworden dat ik hiermee verder wil, zo een schoon, rustig en precies proces vind ik geweldig. Hierbij loop je dan tegen de beperkte functies van de machine aan...

Dus als volgt mijn vraag aan jullie beste mensen:
Welk tig-apparaat is het meest geschikt (geen alu dus ac is niet nódig, alleen wel fijn om de optie te hebben).
-Ik heb hier bij een locale leverancier een aanbod gekregen voor een JASIC tig200p pfc dc voor ~€550 incl. Deze doet in principe alles wat ik zou willen, up en downslope, pre ennpostflow, 2t en 4t, pulse. Alles eigelijk behalve ac.
-Verder zijn mij de apparaten van IPOTOOLS ten ore gekomen. Zeker op de duitse fora en ytkanalen zijn ze hier helemaal tevreden over. Meen dat dit zelfs dezelfde machines die in USA onder Everlast, belgie onder One Welding etc. verkocht worden, en ook hier zeer positief.
Prijstechnisch ligt eenzelfde apparaat als de JASIC rond de €390. En een optie met ac (weliswaar 180amp max) rond de €440.
Nadeel met IPOTOOLS is dat deze dan online besteld zal moeten worden en dus geen fysieke locatie in de buurt heeft ivm garantie/defecten etc, welke de JASIC dan wel heeft.

Ik zit dus heel erg te twijfelen want beiden zijn aan elkaar gewaagd, degelijk en hebben de voorgenoemde voor en tegens.
Kan iemand mij hiermee helpen, of een andere kant op sturen indien nodig.

Met vriendelijke groet,
Ryan.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.