Lintzaag One-Welding

Auteur Topic: Lintzaag One-Welding  (gelezen 2048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline diesel4666

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 113
Lintzaag One-Welding
« Gepost op: 17 december 2021, 09:44:00 »
Ik ben hier aan het overwegen een lintzaag aan te schaffen. Het is voor DHZ-gebruik, dus niet professioneel. Niet echt een budget voor ogen, maar het moet natuurlijk ook niet te zot worden... Mijn hobby werkplaats bevindt zich in de kelder van mijn woning, dus het is aangenaam als het zagen van metaal niet tè luid is, dus denk ik aan een lintzaag. En ja, hij moet natuurlijk recht zagen. Minder belangrijk is de snelheid van het zagen.

Ik lees heel goede reviews van One-Welding, een bedrijf in Heist-op-den-Berg in België. Het lijkt mij dat ze daar Chinese import machines verkopen, maar dan met een enorm goede after-sales service. (Over HBM lees ik eerder slechte verhalen over de after-sales service)

Ik ben nu dus momenteel aan het kijken naar het volgende model: ONW-128 HDR horizontaal en verticaal bandzaagmachine - 825€ incl.BTW

Iemand toevallig ervaring met deze machine? Wat denken jullie?





Citaat
Dit bandzaagmachine wordt geleverd inclusief zaagblad .

Gewicht   90 kg
Capaciteit   
Rond Rechthoekig

0° (mm)   
dia. 128 128×150

45° (mm)   
dia. 95 75×95

60° (mm)   
dia. 44 44×56

Motor   
550W (220V – 50 Hz)

Aantal snelheden   
3

Snelheid   
20 – 29 – 50 RPM

Afmetingen   
980 x 385 x 1060 (mm)

Overbrenging   
V-riemen

Afmetingen zaagblad   
1638 x 0.6 x 13 (mm)


Deze lintzaagmachine wordt gebruikt om metaal te zagen, bijvoorbeeld rond, vierkant en lijstwerk, buizen, hoekzagen,… De machine staat voor efficiëntie en kwaliteit en kan gemakkelijk bediend worden. Deze lintzaagmachine is vooral geschikt voor de goede doe-het-zelver.
Door de zaagbeugel volledig naar boven te plaatsen kan men éénvoudig deze horizontale zaagmachine ombouwen tot een verticaal zaagmachine.
De machinestructuur is eenvoudig, origineel en flexibel. De zaagboog kan gemakkelijk verticaal bewegen, en kan ook onder 45° en 60° geplaatst worden (verstek)
De machine gebruikt een drukcilinder voor de op – en neergaande beweging. Men kan handmatig de zaakbeugel naar boven plaatsten en via een regelventiel kan de dalende snelheid ingesteld worden.
De zaagmachine is riem-aangedreven ( motor van 550W !) en het is mogelijk 3 zaagsnelheden in te stellen. Hierdoor kunnen alle verschillende materialen perfect gezaagd worden. De zaagsnelheid wordt hierbij dus gecontroleerd, en het kan de levensduur van de machine en vooral het zaagblad verlengen.

Voordelen van deze zaagmachine:
-speciaal design om horizontaal en verticaal te zagen
-3 snelheden voor het zagen van metaal, hout en kunststof
-schakelt automatisch uit wanneer het materiaal volledig gezaagd is.
-Verstek kan tot 60°
-zeer weinig geluidshinder tijdens gebruik
-gemakkelijk te verplaatsen in de werkruimte











Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything