Rutiele 310 draad 🤬

Auteur Topic: Rutiele 310 draad 🤬  (gelezen 1610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ilse

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 11
Rutiele 310 draad 🤬
« Gepost op: 29 november 2021, 18:41:48 »
Ik ben nu al dagen aan het strijden om mijn rutiele 310 draad fatsoenlijk af te stellen. Het is een rutiele draad waarmee ik RVS 310 aan het lassen ben. De draad is alleen geschikt voor lasposities PA en PB. Ik ben geen beginner, ik las dagelijks met massieve, metaalpoedergevulde en rutiele draden voor staal en RVS316. Deze 🤬😤😵‍💫 draad wil zich echter niet door mij laten temmen. Ik heb de moed intussen opgegeven en accepteer het vreselijke onrustige gedrag. Ik heb werkelijk alle stroom/spanning variaties al geprobeerd, maar het blijft een zeer onduidelijk smeltbad met een dikke flapperende druppel aan het eind vd draad die mij het zicht belemmerd. Ook loopt de draad steeds vast ergens in het contactbuisje.
De las zelf ziet er eigenlijk best acceptabel uit, maar het kan écht beter. Ik vervang elk uur het contactbuisje (koper) en gebruik een teflon liner met het kortste slangenpakket.
Herkent iemand dit? En: Wie kan mij een tip geven zodat de draad niet meer blijft steken en ik een fatsoenlijk smeltbad te zien krijg?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything