Even voorstellen Martijn uit Zwolle

Auteur Topic: Even voorstellen Martijn uit Zwolle  (gelezen 1133 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MartijnLas

  • Forum lid
  • Berichten: 4
  • Engineer/hobby lasser
Even voorstellen Martijn uit Zwolle
« Gepost op: 15 september 2021, 21:21:55 »
Hallo mede lassers,

Ik ben al 8 jaar werkzaam in de machinebouw specifiek het ontwerpen van machines uitgevoerd uit staal/rvs, en op dit moment werkzaam in de mallenbouw voor de betonindustrie. Ik heb dan ook veel ervaring met lasconstructies alleen theoretisch. De theoretische kant van het lassen en hoe constructies gelast moeten worden en zelfs het krimpen van de las en welke kant het optrekt zit dan ook wel goed. Maar na de bouw van een garage naast mijn huis moest er toch echt een lasapparaat komen om ook maar eens wat te doen aan de praktische kennis van het lassen dus heb ik op marktplaats een Mig/mag apparaat van HBM CI230 met menggas fles en tafel enz. gekocht. De eerst lassen gingen voor een beginner dan ook wel goed, maar kwam er ook achter dat de tijd dat je aan het las vrij kort tov het voorbereiden van de las positioneren (met beperkte middel) veel tijd kost. Ik moet zeggen dat ik het fantastisch vind om te doen. Er staan dan ook nog vele projecten op de planning zoals:

floating barkruk
loungeset voor in de tuin

Ik heb al veel tips en tricks van het forum gehaald voordat ik een lasapparaat kocht en ben daarvoor jullie al dankbaar, en als ik vragen heb zal ik hier wat posten.

Groet uit Zwolle
Martijn

 

anything