Spijlenbed breder maken

Auteur Topic: Spijlenbed breder maken  (gelezen 2476 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline b-a-r-t

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 9
Spijlenbed breder maken
« Gepost op: 13 september 2021, 16:22:58 »
Hoi,

Ik ben een leek op het gebied van lassen maar zou heel graag mijn antieke bed breder maken door bij het hoofd- en voeteinde hekwerk steeds stukjes staf tussen de horizontale spijlen te lassen (foto). Het komt er op neer dat tussen elke horizontale spijl 6 stukjes staf van 13mm dik en 15cm lang gelast zouden moeten worden, daar waar op de foto de rode streepjes staan. 24 stafjes in totaal, 48 lassen dus. Daarnaast is er wat eenvoudiger laswerk nodig om de basisvorm van het bed langer en breder te maken, dat is allemaal hoekprofiel ijzer.

Ik heb wat vragen:

1) Kan ik dit zelf door een beginners lascursus te doen en wat te oefenen met stukjes staf, of is dit iets voor ervaren lassers? (Ik ben wel een handig typje en leer snel) En kan dit met een elektrisch las apparaat?

2) Hoe kan je dit recht lassen ? Dus geen kromtrekkend metaal en steeds met gebruik van een klem oid? Zodanig dat je niet ziet dat het gelast is (nadat de lassen zijn geslepen, opgevuld waar nodig met plamuur en het bed geschilderd is)

3) Is er evt iemand die dit voor me zou willen doen? Zo ja tegen welke prijs?



Groeten,
Bart

 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 21 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.