Anti roest tussen 2 lagen plaat bij puntlassen

Auteur Topic: Anti roest tussen 2 lagen plaat bij puntlassen  (gelezen 1667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MrVinz

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 9
Anti roest tussen 2 lagen plaat bij puntlassen
« Gepost op: 25 augustus 2021, 08:38:49 »
Moggu,

Over veel zaken kan ik info vinden maar 1 ding blijf ik mij afvragen. Als ik een puntlas heb uitgeboord, de boel heb opgelapt en dan de puntlas weer wil dichtlassen (mig met co2/argon) dan zorg ik dat alle oppervlakken kaal en schoon zijn. Dan de boel er zo strak mogelijk op klemmen en de uitgeboorde puntlas vol lassen en in de randen van het gat laten vloeien. Dit is al uitdagend genoeg, helemaal als ik verticaal of ondersteboven moet lassen. Maar wat ik mij afvraag gaat over roestpreventie.

Is er een tegen roest beschermend goedje dat je op de oppervlakken kan spuiten waar je goed doorheen kan lassen en dat niet spettert? Ik heb het geprobeerd met Galvatec zinc spray maar dat spettert erg veel.

Natuurlijk kan je sprayen, stukken op elkaar drukken en dan een schuurborstel er tegen houden maar ik kan niet overal de stukken echt goed op elkaar krijgen dus dan werkt de borstel truuk niet.

Ik ben heel erg benieuwd naar hoe anderen hier mee omgaan!

Groetjes en bedankt,
Vincent.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 8 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything