Lassen cortenstaal waterval / welk gas / binnenhoek - buitenhoek?

Auteur Topic: Lassen cortenstaal waterval / welk gas / binnenhoek - buitenhoek?  (gelezen 1708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline start

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 8
Dag forumleden,

Ik lees sinds kort mee op het forum en heb al zeer veel nuttige info gevonden. Over cortenstaal vind ik echter geen antwoord op mijn vragen via de zoekfunctie.

We zouden in de voortuin (op een serieuze helling) graag meerdere watervallen van Cortenstaal maken. Zie foto als vb.

Enkele vragen:
- Ik zie dat er speciale cortenstaaldraad bestaat, neem ik dan 0,8 of 1mm dikte? Ik zie prijzen variëren van €33/5kg tot €181/5kg voor dezelfde dikte.. Zit hier zoveel verschil in?
- Ik heb Albee WELD ArgonMix staan, kan ik dit hiervoor gebruiken?
- Las ik de hoeken binnenin of van buiten uit?
- Ik zou platen van 2mm dik kopen (boven deze dikte swingen de prijzen de pan uit) en hier een kader in gewoon staal onder lassen om de verschillende niveaus te creëren en te ondersteunen. Om de hoeveel cm zouden jullie steun geven aan de bodemplaat? Max. 20cm waterdiepte, behalve in de onderste bak waar het water naar boven gepompt wordt.
- Andere tips and tricks?

Alvast bedankt!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.