Nieuwe allround migger voor 0.8mm tot 12mm dik. Kan dat?

Auteur Topic: Nieuwe allround migger voor 0.8mm tot 12mm dik. Kan dat?  (gelezen 2683 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mmjanssen

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 12
Nieuwe allround migger voor 0.8mm tot 12mm dik. Kan dat?
« Gepost op: 15 juni 2021, 09:23:52 »
Hoi allemaal,

Na alle nuttige info van dit forum een Cebora 160m te hebben gekocht ben ik toe aan het volgende apparaat.
De cebora heb ik 5jaar in gebruik gehad, en kan net als iedereen hier beamen dat het een topmachine is voor zijn geld! Heb er zowel dun plaatstaal (0.8mm) als constructiestaal tot 8mm mee gelast.

Nu ga ik mijn eigen huis bouwen. Ook de staalconstructie bestaande uit HEA240 profielen las ik zelf. De flensen zijn 12mm dik. Een van de voordelen van het compleet zelf doen is dat het budget een mooie lasmachine toelaat. Maar wat nu te kiezen? Ik ben een amateur die nog veel te leren heeft. Ik las gemiddeld toch wel meer dan 1x per maand met mig/mag. Van auto's, boten tot bijvoorbeeld een voorlader constructie voor een tractor. En nu dus ook zwaarder constructie staal. Ik zoek een machine die qua betrouwbaarheid en techniek een leven lang mee kan gaan. Een aantal vragen en voorkeuren die ik heb:
• Red ik het met 250A (op 40%) ?
• Een lichte verplaatsbare inverter.
• Machine moet te repareren zijn/
• Verkrijbaarheid van onderdelen
• Tig met HF of liftarc zou mooi zijn.
• Synergisch???
Mijn top 3 tot nu toe is:
• Kemppi 2530: 2050,- incl btw
• Fronius transsteel: 2450,- incl btw
• Rowac 300s: 1400,- incl btw

De Kemppi spreekt mij aan vanwege de reputatie, eenvoud, handmatige bediening en het lage gewicht.
De Fronius is een beetje de Ferrari onder de lasmachines. Wellicht te veel opties en functies voor mij. Ik vraag mij af of ik het waar kan maken als hobbyist. Grote plus is dat deze (volwaardig?) kan tiggen.
De Rowac lijkt me heel wat voor de prijs. Na wat zoekwerk blijkt het toch geen NL productie wat me weer aan het denken zet.

Heeft iemand hier een suggestie waar ik weer een stapje verder mee kom in mijn zoektocht?

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 20 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything