Aanschaf trafo machine geschikt voor 0,7 mm plaat

Auteur Topic: Aanschaf trafo machine geschikt voor 0,7 mm plaat  (gelezen 1700 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Gertram

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 5
Aanschaf trafo machine geschikt voor 0,7 mm plaat
« Gepost op: 11 april 2021, 15:25:32 »
Mijn oude Elektra Beckum CO2 120/20T geeft op lage instellingen van spanning en draadtoevoer een wat wisselend resultaat. De Saabs waar ik aan las hebben op veel plekken 0,7 mm plaat. In de praktijk ligt de las er te veel op en brandt het regelmatig door met als gevolg veel ergernis en bijslijpen. Af en toe heb ik een plekje waar het goed heeft gevloeid maar dat is helaas zelden. Ik hoop dat dit beter kan.

Mijn werkplaats is onverwarmd. Ik ben benauwd voor de reparatiekosten van een elektronisch geregelde machine. In principe moet de machine de rest van mijn leven blijven werken en daarom denk ik aan een trafo machine.
Ik wil geen Chinees en geen Amerikaans product.
Een lager ampèrage is naar ik aanneem beter geschikt voor dun blik. Trafo machines beginnen bij 20A.  Is het voor 0,7 mm staal veel beter om voor een machine met 20A ondergrens te kiezen dan voor 25A?
Daarnaast neem ik aan dat meer spannings stappen in de praktijk ook helpen. Ik heb nu slechts de keuze uit 4 stappen.

Ik neig nu naar de Migatronic Automig 273 met 4 rol aandrijving en puls/interval, deze is momenteel in actie. Start vanaf 20A en heeft 10 spanningsstappen. €1567,- incl. BTW.


De specificaties. De 223 is qua spanning nauwkeuriger af te regelen maar is niet verkrijgbaar met 4-rol aandrijving en is momenteel duurder omdat hij niet in de actie is.


Tweede keus is een Lorch M222. Stukje goedkoper maar start vanaf 25A en heeft slechts 6 spanningsstappen. €1295,- incl. BTW.




Adviezen hoor ik graag, het wordt een hele uitgave.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.