HBM adflow ombouw naar Parweld helm

Auteur Topic: HBM adflow ombouw naar Parweld helm  (gelezen 2244 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snipes

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 14
HBM adflow ombouw naar Parweld helm
« Gepost op: 21 maart 2021, 14:13:01 »
Hallo,

Was de opmerking al eens tegengekomen hier op het forum maar zover ik kan zien nog niemand die het ook heeft gedaan. Ik heb een HBM adflow lashelm gekocht en heb/ga dit systeem ombouwen in een Parweld lashelm.

Algemene opmerking en indruk van mij aangaande de HBM helm is dat de helm wat goedkoop aanvoelt. Dat is de helm natuurlijk ook dus wat dat betreft klopt het. De helm voelt slap aan en de adflow unit is van hard plastic dus die maar niet laten vallen denk ik. De airduct is van heel dun materiaal maar ja als het werk dan werkt het.

Hieronder een aantal foto's. Het past bijna één op één over. Ik moest alleen het plastic deel onder de draaiknop omzetten en dat is bij deze helmen toevallig zonder aanpassingen over te zetten. Dus tot nu toe helemaal niets anders moeten doen. De airduct blijft op zijn plaats door klittenband op de zweetbandjes. Ik verwacht dat dit niet goed blijft zitten dus dat zal waarschijnlijk nog eens wat vaster moeten. Het zit dus zo vast zoals het in de HBM helm ook vast zit. Ik moet nu alleen nog wat klittenband in de Parweld helm plakken en dan kan ook de kraag vast. Ook dit lijkt prima te gaan passen.

Het is nog even afwachten maar het lijkt dat ik voor een klein budget een goeie helm met adflow kan maken. Volgende vraag is hoe het gaat bevallen en of het de moeite waard is geweest of niet.
Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything