bibliotheektrap / ladder

Auteur Topic: bibliotheektrap / ladder  (gelezen 1844 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bakje

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 13
bibliotheektrap / ladder
« Gepost op: 28 februari 2021, 15:13:08 »
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een bibliotheektrap / ladder te gaan lassen voor een boekenkast. Zoiets als het plaatje hieronder. Het zal meer decoratief dan functioneel zijn aangezien de boekenkast maar 2.50m hoog is. Een Ikea stepje zou ook werken maar ja het oog wil ook wat  :) En ik heb er weer een leuk projectje bij.

Eerst had ik het idee om zowel de bomen als de tredes van buis te maken. Maar dan moet ik een buis-buis connectie maken zoals op de foto hieronder. Hoe bewerk je zo'n buis zonder speciaal gereedschap zodat het netjes past? Ik heb wel een lintzaag en slijptol maar het lijkt me redelijk wat passen en meten. Hoe doen jullie dat?

Om het simpel te houden ga ik waarschijnlijk de bomen maken van 40x20 koker en de tredes van 25mm buis. De buis kan ik dan gewoon recht afzagen. Maar ik ben toch nieuwsgierig hoe zo'n buis-buis goed passend te krijgen is zonder special gereedschap.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.