Mig/mag lassen kleeft niet/niet sterk genoeg en niet vloeiende draadaanvoer

Auteur Topic: Mig/mag lassen kleeft niet/niet sterk genoeg en niet vloeiende draadaanvoer  (gelezen 2226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Plarsootje

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Beste,

Wij hebben zelf een lastoestel die gebruikt maakt van bagetten. Aangezien het ging over een redelijk groot aantal lasnaden ging ik het mig/mag toestel gebruiken van mijn vader die hij al een jaar of 2 niet meer had gebruikt. Echter ondervond ik een aantal problemen met dat toestel.

Het gaat om het volgend toestel:



Welcomatic 115+
Nieuwe draad 0.8mm
Nieuwe gasfles 86% argon en 14% CO2

Het heeft de volgende functies/knoppen

1 draaiknop (snelheid draad)
1  switch(naar stand min of max) Snelheid draad?
1 switch(naar 1 of 2) Sterkte?

Materiaal die wordt gelast is opgekuist staal 5mm dikte.

Aangezien mijn vader zelf niet meer wist hoe het apparaat werkt en ook de handleiding er niet meer van terugvindt was het wat testen geblazen.

Dus momenteel geprobeerd op alle mogelijke standen steeds hetzelfde probleem:

Volgende problemen deden zich voor:
Tijdens het lassen was de draadaanvoer onregelmatig
Voor het lassen de test gedaan de draad laten aanvoeren, geen probleem, geen haperingen.
Echter tijdens het lassen merk ik dat de draadaanvoer plots begint te schokken.
Wat kan hier de oorzaak voor zijn.

Las kleeft niet
Wanneer vb een hoek gelast is, kan ik het erna zo met 2 handen van elkaar trekken, of wanneer het op de grond valt klapt het uit elkaar.

Uiteindelijk heb ik alles gelast met ons toestel met bagetten. Maar binnen een aantal weken dien ik hetzelfde nogmaals te construeren dus moet er terug wat gelast worden en had dit graag deze keer wel met de halfautomaat gedaan.

Wat is er verkeerd, of heeft iemand ervaring met het toestel hoe ik deze correct moet instellen? voor het lassen van 5mm staal?

Alvast bedankt

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 9 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.