Na bijna een jaar anoniem meelezen, mezelf toch even voorstellen.

Auteur Topic: Na bijna een jaar anoniem meelezen, mezelf toch even voorstellen.  (gelezen 1190 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rein_VFR

  • Forum lid
  • Berichten: 4
Na bijna een jaar anoniem meelezen, mezelf toch even voorstellen.
« Gepost op: 4 februari 2021, 21:01:02 »
Hey hey,
Na bijna een jaar geregistreerd, mezelf toch maar even voorstellen.
Ik ben leerkracht mechanica 2de en 3de graad.
Op school neem ik ook de basisopleiding lassen voor mijn rekening. Je moet dit niet groots zien, want de doelstellingen die moeten worden behaald zijn PA en PB-las.
Met de gemotiveerde (geïnteresseerde) leerlingen ga ik een stapje verder en maken we constructies die variëren van meubeltjes tot eenvoudige mechanische constructies.
Wij lassen BMBE, MIG en TIG.
Alle moeilijkere tussenwerken en laswerk voor eindwerken neem ik meestal voor eigen rekening.
Op school zijn alle machines van het merk LORCH en we hebben 1 AC/DC TIG van EWM
Bij het TIG-lassen kom ik echt tot rust en dat maakt dat ik een onlangs PARWELD XTT212P AC/DC heb gekocht voor thuis in de garage. (Met voetpedaal om eens te proberen)
Ik kocht dit met de bedoeling om mij wat te verdiepen in het TIG-lassen en zelf mooie projectjes op poten te zetten.
Dit is het zowat. Hopelijk kan ik af en toe wat bijdragen en anders geniet ik mee van alle tips die hier passeren.
Vriendelijke groeten,
Reinout

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.