oplasdraad gebruikt bij constructiewerk

Auteur Topic: oplasdraad gebruikt bij constructiewerk  (gelezen 1762 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline robinhaba

  • Forum lid
  • Berichten: 4
oplasdraad gebruikt bij constructiewerk
« Gepost op: 27 januari 2021, 07:37:52 »
Hoi allemaal,
Op zoek naar een duidelijk antwoord ben ik op deze site/forum terecht gekomen in de hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ernstig erg mijn overhaaste vout is/kan zijn.

Ik ben bezig een aanbouw te maken aan mijn garage en gebruik hiervoor ipe 120 profielen.
Staanders, liggers en dakdragers: alles ipe120 met koppel/voet platen van minimaal 1cm dik.

Hiervoor heb ik een groter lasapparaat aangeschaft waar al een rol draad in zat van 1mm.
Na het een en ander gelast te hebben de draad op, precies in het begin van de lockdown (leve Corona  :-[ ) en ook nog eens op zaterdag avond.

Gelukkig hebben de buren (bosbouw bedrijf) mij kunnen helpen met een rol draad, ik dus helemaal blij !!!
Thuis gekomen bleek het 1,2mm te zijn ipv 1,0mm......dus weer verdrietig.
Op de buurtapp een contacttipje 1,2 kunnen scoren die zelfs nog zaterdagavond in mijn brievenbus lag.......dus weer blij !!!

Gister echter even naar de buren geweest om te vragen hoeveel €€€ zij nog van mij kregen voor de draad..........en toen bleek dat ik oplasdraad heb mee gekregen ipv "normaal" draad.

Hun balen en ik nu ook : ik heb heel veel met het oplasdraad gelast en maak mij nu zorgen over de stevigheid van meer als de helft van mijn constructie !!!
Alles zit natuurlijk degelijk  vast gelast.....maar wat doen deze met oplasdraad gelaste lassen onder buig/trek belasting ???

Kan iemand mij gerust stellen, of moet ik alle koppel en voetplaten eraf gaan slijpen en opnieuw lassen ???
Alles is mooi op maat, in de primer, gelakt etc. dus ik zou dit erg zonde vinden van al het werk.

Dus......graag advies en tips hierover !!!

Groetjes, Rob

 

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 11 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.