Kemppi evo 200 / Cebora 1620M / Rőwac 200S

Auteur Topic: Kemppi evo 200 / Cebora 1620M / Rőwac 200S  (gelezen 2025 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Snipes

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 14
Kemppi evo 200 / Cebora 1620M / Rőwac 200S
« Gepost op: 13 januari 2021, 21:25:18 »
Hallo,

Na veel hier op het forum te hebben gelezen, verder speuren op het web, filmpjes kijken van oa harrytheferryman (mocht je meelezen, dag harry  ;D) heb ik een redelijke selectie kunnen maken van mig/mag apparaten die mij aanspreken. De duurste rond de 1500.- euro en de goedkoopste rond de 1000.- voor een kale machine. Hoop centjes voor een beginnende hobby lasser maar ik had in mijn voorstel ronde al aangegeven dat ik een "tik" heb. Het verschil van 500.- euro is dan eigenlijk best wel groot maar ik wil wel iets goeds. Wat ik in ieder geval graag wil is een synergisch apparaat, inverter en op 230 volt. Alle genoemde apparaten voldoen hier aan. Het lasmateriaal zal in het begin staal zijn en later ook rvs.

Nou zijn de meningen altijd verdeeld maar ik heb ook veel gelezen dat je soms beter iets meer uit kan geven waar je bij wijze van 15 jaar later ook nog gelukkig mee bent. De vraag is echter hoe groot de verschillen tussen de machines is of dat dit te verwaarlozen is en je dus voor de goedkoopste machine kunt gaan. (De Cebora is al eens vergeleken op het forum met de Kemppi en dan zou de Cebora qua specs beter zijn?) Wat ik ook belangrijk vindt is dat het apparaat weer te repareren is en dus moeten daar in de toekomst geen problemen mee zijn.

Ik heb de indruk dat het bij Kemppi goed geregeld is qua garantie en onderdelen. Cebora vraag ik mij af hoe dat zit en Rőwac kon ik qua merk helemaal niet totdat ik ging zoeken naar een geschikt apparaat en ik harry er mee zag lassen. Ik zag trouwens dat de Rőwac momenteel niet leverbaar is op de site. (Komt er nieuw model of helemaal niet meer leverbaar)

Zoals zoveel forumers hier zou ik graag jullie mening willen over de genoemde apparaten en de dingen die ik aan heb gegeven. Voor mijn gevoel zijn ze in grote lijnen redelijk met elkaar te vergelijken of heb ik dat helemaal mis.

Gr Wesley

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 12 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.