Spantangen, houders en cups (maten)

Auteur Topic: Spantangen, houders en cups (maten)  (gelezen 1322 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Toxiq

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 41
Spantangen, houders en cups (maten)
« Gepost op: 9 januari 2021, 20:38:47 »
Een jaar of 7 geleden kwam ik hier wel eens buurten omdat ik mij voorgenomen had te willen leren lassen...
Door omstandigheden en een maatje die het wel kon (spinningwheels) liep dat minder snel dan dat ik me voorgenomen had

Inmiddels verhuist, 3 fase ter beschikking en nog altijd in het achterhoofd om te willen leren lassen sprong ik afgelopen week in het diepe

Ik kocht een Kemppi Mastertig MLS 2500 (watergekoeld)
Met name de compleetheid was prettig om te kunnen beginnen

Laskap (3M speedglas) en een extra (chinees ding)
Argon fles (20 liter en vol)
2 lastoortsen
2 dozen met onderdelen
laskar

Van maatje Spinningwheels wat tips meegekregen om op te letten en zo ging ik met een brede glimlach en een auto volgeladen naar huis

De ene lastoorts had ergens in een hoekje gelegen dus die eerst maar eens opgepoetst, daarna tijd om de bakjes opnieuw te sorteren, ondanks dat alles netjes gestickerd was lag het best door elkaar heen
Daarna maar eens passen wat waarbij hoort en toen kwam ik tot de conclusie dat de ene doos met meeste onderdelen nergens op past

De eerste 3 foto's zijn koffer 2, die onderdelen passen wel
De 4e, 5e en 6e foto zijn koffer 1 en die passen er niet op, deze zijn groter/dikker

kan het zijn dat ik een stukje mis waardoor het wel past en/of ga ik daar met een andere lastoorts ooit nog wat aan hebben.... of hoort dit in de verste verte niet bij deze machine/lastoortsen

ik weet nog van helemaal niks (en ik vermoed dat er en der wel een zucht klinkt 'daar heb je d'r weer zo een  8) maar hey, eigenwijs is ook wijs  ;)
Commentaar van de moderator Foto's verkleind, voor uitleg over zelf foto's verkleinen zie de topics in dit board

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything