Draaddoorvoer Cebora Bravo 155 stokt

Auteur Topic: Draaddoorvoer Cebora Bravo 155 stokt  (gelezen 2717 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Aernout

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 7
Draaddoorvoer Cebora Bravo 155 stokt
« Gepost op: 2 januari 2021, 23:15:33 »
Voor de hobby heb ik een Cebora Bravo 155 in de garage staan. Al langere tijd heb ik problemen met de draaddoorvoer. Dat wil zeggen, de aanvoer stokt. De aandrijfrollen slippen dan door. Het is een machine met een vast slangenpakket.

Ik heb de spiraal al 2 maal vervangen. De eerste keer door een originele. De tweede keer door een spiraal van de lokale professionele gereedschapszaak welke geen cebora verkopen.

Nu lijkt het zo te zijn dat draad invoeren prima gaat (stop de lasdraad enkele cm in de slang, en laat de aandrijving de rest doen).
Maar de draad komt niet door de lastip. Die moet ik er af draaien, de draad er door doen en weer terug zetten. Dat zal komen door de kromming van de draad omdat ie op een rolletje heeft gezeten.

Zonder de lastip gemonteerd komt de draad prima door de slang. Maar met de koperen tip hapert ie direct. De draad wil overigens prima door de lastip, als ik dat los van het apparaat probeer.

Is de aandrijving te slap (slippen) of loopt de draad te stroef?
Hoe stel ik vast waar het probleem zit? Kan ik de slip van de aandrijving testen bijvoorbeeld???

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor het meedenken!

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 16 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything