Afscherming lasplaats

Auteur Topic: Afscherming lasplaats  (gelezen 2431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline WimB2

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 28
Afscherming lasplaats
« Gepost op: 23 december 2020, 13:46:44 »
Hallo,

Ik ben van plan om in mijn garage een plekje te voorzien om te kunnen lassen/slijpen. Hiervoor ga ik een lastafel van 2000x1000 voorzien die langs 1 kant tegen de gemetselde muur gaat staan. Links/rechts zou ik dan afneembare metalen platen voorzien tegen de lasspetters (MIG/MAG en MMA).
Nu mijn 2 vraagjes:
1) het plafond (hoogte 2 m) bestaat volledig uit hout -> is het nodig om deze ook af te schermen (de tafel is 90cm hoog)?
2) Voor achter me zou ik iets willen voorzien tegen lasspetters/slijpen aangezien ik geen zin heb om mijn garage steeds te moeten leegmaken als ik iets wens te lassen/slijpen: er staan verschillende motorfietsen in. De ruimte die ik achter de lastafel heb om me te bewegen is ongeveer 60 cm diep. Zelf had ik gedacht om een lasdeken (2mx2m) te hangen aan het plafond die ik als ik het niet nodig heb kan oprollen tot aan het plafond. Een verplaatsbaar scherm (met kader) is geen optie aangezien ik geen plaats heb om dit te zetten als ik niet aan het werk ben.

Andere ideeën zijn zeer welkom  ;)

thx

Wim

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 5 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.