even voorstellen

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline streetscreamer

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 39
even voorstellen
« Gepost op: 17 november 2020, 20:49:10 »
Dag allemaal,

Al een paar weken kam ik dit forum uit voor alle weetjes en ervaringen. Nu wel eens tijd voor voorstellen en het delen van wat gedachten en mogelijk vragen stellen.
Met een achtergrond in de werktuigbouw en automotive kan je wel zeggen dat ik vanaf mn jongste jaren al een voorliefde voor metaal heb. Vervelen heb ik mijn hele leven nog niet gedaan, er is altijd wel een project of een klus. Het hands-on met metaal bezig zijn koester ik als hobby, een heerlijke anti-stress tegenover mn kantoorjob als fleetmanager / engineer op Schiphol.
Met 4 klassiekers en 2 daily drivers die ik allemaal zelf onderhou, kan je wel zeggen dat de laskunsten ook nog ergens goed voor zijn (vooral als die klassiekers oa engels en russich zijn.... de daily's zijn italiaans)

Even naar het lassen nu. Mn las/soldeer assets.
Al jaren enorm groos met mn Rehm 160W MIG/MAG machine. Kennelijk al zo'n oud ding dat die nog "Made in West Germany" is, maar last staal en rvs prima. Al veel kilometers mee gemaakt.
Sinds kort een Rowac AC/DC TIG machine erbij. Daarmee moet ik nog flink aan de bak, maar gaat wel leuk. Het forum heeft mij al enorm geholpen hoe parameters zich verhouden en dan is het een kwestie van personaliseren en vooral veeeeel oefenen.
Gisteren de toortsen familie uitgebreid met een plasmasnijdertje. Gewoon omdat het zo makkelijk is. Middels wat hacks die op internet te vinden zijn, zal deze snijder aangepast worden met features van duurdere machines, zoals pilot-arc en after flow.
Ook heb ik veel klusjes geklaard met (hard) solderen. Een Benzomatic met spitse brander heeft het staal zo roodgloeiend. Vroeger veel messing gesoldeerd, maar laatste jaren meestal zilver. Daarnaast ook erg goede ervaring met aluminium solderen.
De Ferm lastrafo is inmiddels verbannen naar het schuurtje van mn vakantiehuis. 

De aanbouwgarage van de rijtjeswoning staat verder nog vol met een draaibank en een freeskolom. Kortom: ik freubel het wel voor elkaar.

Wellicht dat ik nog wat old school analoge projecten met jullie deel als jullie daar blij van worden! Want juist dat delen is zo geweldig aan een forum, je leert van elkaar!

groeten, streetscreamer


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 4 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.