Alternatieven Siegmund workstation?

Auteur Topic: Alternatieven Siegmund workstation?  (gelezen 2590 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Laro

  • Volledig forum lid
  • **
  • Berichten: 165
Alternatieven Siegmund workstation?
« Gepost op: 16 november 2020, 21:17:07 »
Beste allemaal,

Geïnspireerd door het recente topic van Scarface450 (https://www.lasforum.nl/index.php/topic,7215.0.html), ben ik geïnspireerd geraakt in lastafels. Ik las regelmatig aluminium frames met een buitenmaat van 790x1200, uit 4 onderdelen koker 50x50x2. Deze klem ik nu op een houten tafeltje, maar die is verre van vlak, en dus heb iksteeds best wat werk om het goed te krijgen.

Dacht ik om een Siegmung workstation te kopen. Die kost echter zo'n €1500,- ex BTW. (€1350 in Duitsland). Hij is wel perfect qua formaat (1200x800), want de beschikbare ruimte is beperkt. Het is alleen wel een fors bedrag. Als ik hem echter weer afzet tegen een vergelijkbaar formaat van een andere bekende aanbieder, die hier al eerder eens in een test naar voren kwam, dan vind ik dat je daar voor ruim de helft wel véél minder krijgt.

Voordat ik besluit zelf iets te maken, en daarmee weer veel tijd kwijt ben, hoopte ik dat jullie wellicht een alternatief weten.
De Siegmund Workstation is een prachtig voorbeeld, maar, omdat ik alleen maar licht constructiewerk doe, kan ik me voorstellen dat er alternatieven zijn.

Zijn er andere merken/types die vergelijkbaar zijn, die net wat goedkoper zijn?
Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.


Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 13 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything