Lassen in een scherpe binnenhoek

Auteur Topic: Lassen in een scherpe binnenhoek  (gelezen 100 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline henkheijmink

  • Forum lid
  • Berichten: 3
Lassen in een scherpe binnenhoek
« Gepost op: 12 november 2020, 12:24:14 »
Hallo,
Ik probeer twee kokerprofielen (100 x 100 x 4) onder een hoek van 45 aan elkaar te lassen. (zie foto)
Dan heb je dus aan de zijkanten een vlakke oppervlakte, dat is prima te lassen.
Je hebt ook een hoek van 135, dat is ook prima te lassen.
De scherpe binnenhoek echter van 45 is een probleem.
Ik krijg op een of andere manier geen penetratie onderin de hoek.
De zijkanten wel, maar onderin de naad lukt niet, dus ik krijg allerlei insluitingen en bak en braai-werk.
Ik heb een dunne elektrode  geprobeerd, zodat je dieper in de hoek kunt komen en ook een dikkere met veel stroom.
Helaas nooit met het gewenste resultaat. Een rups die mooi onderin ligt, en aan de zijkanten hecht.
Ik heb geen foto om e.e.a. te illustreren, want ik heb het beschamende broddelwerk snel bij het oud-ijzer gegooid.

Heeft iemand een idee hoe zoiets aan te pakken?
Bedankt!
Henk




Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.