Parweld lasapparaat : XTM 201 I MIG INVERTER of XTS 204 MMA

Auteur Topic: Parweld lasapparaat : XTM 201 I MIG INVERTER of XTS 204 MMA  (gelezen 2461 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Scarface450

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 79
Parweld lasapparaat : XTM 201 I MIG INVERTER of XTS 204 MMA
« Gepost op: 28 augustus 2020, 17:44:11 »
De zoveelste vraag ivm welk apparaat kiezen/kopen :

Bovenstaande machines lijken mij eerder bij de meer degelijke te behoren , het betreft lassen voor een beginner/hobbyïst .

De XTM mig inverter is een heel ander apparaat dan de xts 204 mma , de prijs ook uiteraard , echter mijn vraag is :
Kan je met die inverter ook MMA-lassen en Tig ?
Ik vind dat niet meteen terug op de specs , ik dacht dat dit ook kon , mits de juiste toorts en de juiste instelling van het apparaat natuurlijk .
Of ben ik mis en kan dat niet ?
De inverter kost +- 768€ , de 204 MMA is momenteel in een "pakket" te verkrijgen aan 335€ ( met handschoenen , bagetten , bikhamer , staalborstel , spullen die ik al bijna allemaal heb )
Een groot prijsverschil natuurlijk , echter als je ook met die inverter MMA kan lassen dan moet ik maar 1 keer een aankoop doen .
Een collega van mij zei me daarstraks dat ik dan uiteindelijk maar 1 keer een aankoop doe en dat ik later toch alleen maar bijna half-automaat ga lassen....

Ik zie net dat volgende apparaat wel meerdere lasprosessen kan , moet er dan wel degelijk "multi-proses" bij staan om zowel half-automaat als MMA , Tig te kunnen lassen ?
Parweld XTM 201DI MULTI-PROCES MIG TIG MMA INVERTER LASAPPARAAT , deze is wel net iets te euh...duur voor een beginner lijkt me . ( 1100 - 1300 € )

Er zit in onze omgeving een servicedienst/verdeler/winkel van dit merk ( Parweld )  , toch ook belangrijk om dan de plaatselijke zelfstandigen te steunen en niet zomaar alles via het WWW te bestellen.
Wie kan mij hier raad in geven .
Dank bij voorbaat.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 6 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything