Even voorstellen

Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 1222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline argonaut

  • Forum lid
  • Berichten: 2
Even voorstellen
« Gepost op: 11 mei 2020, 21:50:22 »
Hallo allemaal,

Sinds een half jaar woon ik nu op een stalen boot, gekocht met bij de aankoop de  mededeling van de vorige eigenaar:
Citaat
antifouling erop, anodes vervangen en electrische systeem nalopen
Ik had geen idee wat een anode of antifouling was en nog nooit geklust, maar de vraagprijs was tot mijn verbazing exact de helft van mijn budget en die kluskennis zou ik wel bij elkaar kunnen googlen.
Dat ging heel aardig, maar bij die paar genoemde zaken bleef het niet.
Onder een laag plamuur op de bodem kwamen nogal wat roestplekken en zelfs gaten tevoorschijn. Dat bewoog mij tot een grondige inspectie waarbij alles van zijn plaats is geweest zodat ik elke cm2 kon zien, en hierbij kwam nog meer drama aan het licht.

Het laswerk is aan de bodem is door een lasser mooi gefikst.

De rest van het werk heb ik gelukkig zelf kunnen doen. Geluk bij een ongeluk is dat ik al het uitzoekwerk en het klussen eigenlijk leuk blijk te vinden.

Daarom heb ik besloten ook te leren lassen - in eerste instantie zodat ik kleine lasklusjes zelf kan doen - voor werk aan de bodem of ander kritieke plekken bel ik voorlopig de lasser nog even :-)

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 3 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.
 

anything