Plasmasnijder aanschaffen

Auteur Topic: Plasmasnijder aanschaffen  (gelezen 6036 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline SH

  • Forum lid
  • *
  • Berichten: 6
Plasmasnijder aanschaffen
« Gepost op: 27 januari 2010, 15:35:07 »
Ik ben al een tijdje met een sluimerend oog aan 't orienteren voor een plasmasnijder om de volgende redenen:

Ik heb geen goede schaar, alleen ééntje waar je 20 cm mee kunt knippen en dan door moet schuiven. Langere stukken druk je altijd krom.
Mijn zaag heeft een beperkte capaciteit van ongeveer 160 mm. Met het meeste materiaal kom ik hiermee goed uit de voeten, maar bij platstaal breder dan 160 wordt het momenteel slijptollenwerk.
Redenen voor de relatief kleine machines zijn dat mijn ruimte beperkt is en over het algemeen wat fijner werk heb.

Ik heb al eens gedacht over een snijsetje op gas, maar deze zijn behoorlijk aan de prijs en ik heb het idee dat vooral bij dunnere plaat een plasmasnijder een veel netter resultaat geeft.


Ik heb een aantal punten waar jullie misschien ideen over hebben:

- Een nieuwe uit China, of een gebruikte van een bekend merk?

- Is een plasmasnijder alleen beter dan een machine waar je ook mee kunt lassen?

- Is er verschil in gebruik tussen 220V en 380 V, afgezien van de capaciteit. (rustiges snijbeeld o.i.d.?



Alvast bedankt voor jullie reakties.

Groeten,
Serge

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 1 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.