even voorstellen

Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1263 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Langeschenk

  • Forum lid
  • Berichten: 1
even voorstellen
« Gepost op: 17 april 2020, 09:31:42 »
Hallo,

ik ben op het forum terechtgekomen omdat ik een test van lashelmen zocht, vandaar.

Ik ben Gerrit, ik ben in het dagelijks leven process engineer.
Heeft allemaal niks met lassen te maken.

Ik ben ik mijn vrije tijd wel gek op koken en kook veel buiten.
Ook ben ik geïnteresseerd in buitenkachels en buitenkooktoestellen.
Dan komt snel het moment dat je iets wil proberen wat niet standaard is, of te duur.

Besloten om dan maar eens zelf wat proberen te bakken, mijn laservaring tot op dat moment was RVS tiggen zonder toevoer.
Zag er niet uit, maar de platen die ik aan het vastbakken was, bleven wel zitten (was 20 jaar geleden en het zit nog vast ;-)

afgelopen jaar maar eens een klein invertertje gekocht en wat pakken elektrodes opgestookt in afvalstukken ijzer.
Oefening baart kunst, dus dat ging steeds beter. Voordeel van mijn probeersels dat het allemaal niet zo nauw kwam (qua sterkte)
Na een open dag bij Blueprints (maakt hele mooie smokers) wilde ik toch wel eens met draad gaan lassen, heb dus een apparaat met meerdere technieken gekocht.
In de praktijk gebruik ik bijna alleen Mig en Tig en ben het meest van de tijd nog steeds bezig met oefenen oefenen oefenen.

naast YT wil ik dit forum gaan gebruiken om dingen op te zoeken die ik nog niet wist en hoop dat jullie gezamenlijke kennis mij kunnen helpen.

groet,
Langeschenk
Commentaar van de moderator Aangepast, voor info pb het beheer.

Welkom gast! De reacties in topics zijn verborgen voor gasten. Je mist op dit moment 2 reacties. Registreer jezelf of login om de reacties te bekijken.